Thursday, May 01, 2008

Another Norwegian folk hymn

Heard on NKR yesterday -- another song, "O du min Immanuel," by Ole & Knut Aastad Bråten and Bodil Haug. From the same CD that I tracked down and posted to the blog Feb. 28. Similar melodic contour and ornamentation to English and southern Appalachian folk hymns. There's a 30-second audio clip on the http://www.musicfromnorway.com/default.aspx?norwegian=artist&music=24232">Music From Norwaywebsite. Here's the playlist, copied and pasted (with
Her Er Jeg En Vandringsmann 2:24
Tankens Runer Og Mitt Farvel Til Norge 1873 3:19
Drankerhustruens Klagesang 3:22
Kaffetiden Os Påminder Svein I Syegarde 2:35
Den Tvilsomme Beiler 4:12
Liljen I Dalen 1:56
Svenskadn På Norderhov 1:26
Ved Dig Min Jesus Bestandig Jeg Bliver 2:55
Sig Mig O Broder Hvad Vei Går Vel Du 3:50
En Sang Om Salighet 1:39
Den Nye Stad "Klukkelåt" 5:31
O I Foreldre Kjære 5:24
O Du Min Immanuel 6:19
For Guds Folk Står En Kvile Tilbake, Etter Truls Tørrisplass, Nes 2:15
Something to order when finals are over and I have time to listen.

No comments: